erasmus.png.jpg

Přidělená dotace 20 850 EUR v roce 2023 nám postačila na 2 mobility:

  1. Mobilita: 19. – 23. 6. 2023 do Chorvatska, do partnerské školy v Češka osnovna škola Jana Amosa Komenskog v Daruvaru
  2. Mobilita: 23. 4. – 26. 4. do Slovinska, do partnerské školy Osnovna šola Antona Tomaža Linharta v Radovljici

 

Cílem obou mobilit bylo:

- Zvýšení kompetencí učitelů v oblasti výuky venku.

- Zvýšení kompetencí žáků i pedagogů v oblasti práce s digitálními technologiemi.

- Obohacení portfolia výukových metod, vzájemnou výměnu zkušeností pedagogů.

- Rozšíření povědomí žáků o Evropské unii, konkrétně o Chorvatsku a Slovinsku.

- Rozšíření obzorů žáků, poznání kultury a způsobu života v Chorvatsku a Slovinsku.

- Setkání s cizojazyčným prostředím, porovnání češtiny s chorvatštinou a slovinštinou, možnost komunikovat v angličtině.

- Navázání mnohých přátelství (mezi dětmi i mezi dospělými).

- Rozvoj eTwinningu.

- Rozvoj soft skills žáků v souladu se Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+.

- Posílení vztahů mezi žáky a pedagogy a následně i rodiči.

Obě hostitelské školy se aktivně zapojily do příprav naší mobility. V každé z nich byla určena jedna osoba, která ředitelce školy pomáhala se zajištěním ubytování, stravy, s objednáním vstupenek do míst, která jsme plánovali navštívit.

Dali jsme příležitost všem žákům, kteří o mobilitu měli zájem. Před mobilitami byli všichni seznámeni s kritérii výběru - museli zpracovat písemný úkol (podle zadaných kritérií), prezentovat jej spolužákům, a důležité bylo také doporučení třídní učitelky. V projektu jsme měli zajištěných 30 míst pro žáky. V první mobilitě jsme naplnili přesně tento počet, druhé se účastnilo o dva žáky méně.

Vybírali jsme dostupnou dopravu i ubytování. Stravu nám škola v Daruvaru poskytla částečně bezplatně, proto byla pro žáky účast na obou mobilitách bezplatná. Snídaně si žáci připravovali sami, čímž se zvyšovaly jejich kompetence k samoobsluze a samostatnosti.

Před oběma mobilitami byli na společné schůzce žáci i jejich zákonní zástupci seznámeni s cílem a průběhem mobility. Seznámili jsme je s tím, co žákům nabízíme, ale i s tím, co od nich během mobility očekáváme. Cestovali jsme autobusem, do zahraničí vždy přes noc, aby žáci část cesty prospali.

 

Program 1. mobility – do Chorvatska

  1. den:
  • Seznámení s prostředím školy a jejími aktivitami
  • Sportování s žáky daruvarské školy
  • Návštěva infocentra
  • Společný pobyt v aquaparku s žáky daruvarské školy

 

  1. den
  • Odjezd do parku Jankovac spolu s žáky 3. ročníku daruvarské školy a malotřídní školy v Mošnji
  • Společné hry v přírodě
  • Vyhodnocení dopolední aktivity v Českém domě
  • Sportovní aktivity na školním hřišti
  • Hra „Hledání pokladu“ v ulicích Daruvaru, jejímž cílem bude poznat město a pomocí česko – chorvatského slovníčku zakoupit zmrzlinu v cukrárně.

 

  1. den
  • Přejezd do Biogradu na Moru, koupání v moři, večeře, návštěva vyhlídky Kamenjak, ubytování

 

  1. Den
  • Snídaně v areálu na Vranském jezeře
  • Návštěva NP Krka
  • Návrat do Biogradu na Moru, koupání v moři, večeře
  • Odjezd do ČR

 

 

 

 

Program 2. mobility – do Slovinska je uveden v samostatné příloze Reflexe 1 – mobilita Slovinsko

Účast v mobilitách žákům otevřela nové obzory, umožnila jim setkat se s cizojazyčným prostředím a uvědomit si význam výuky angličtiny.

V obou navštívených školách si žáci měli možnost vyzkoušet si výuku mimo prostory třídy. Byli nuceni spolupracovat a komunikovat zejména v angličtině, čímž zlepšili své jazykové kompetence. S používáním digitálních technologií (interaktivní tabule, tablety) jsme se seznámili zejména ve škole v Radovljici. Žáci poznali osobně dvě země Evropské unie, seznámili se s jejich přírodou, zajímavostmi, gastronomií. Zlepšili se v samostatnosti, sebeobsluze.

Rodiče byli nadšeni z tohoto projektu, byli by rádi, kdyby se mobility v rámci ERASMUS+ staly pravidelnou součástí aktivit školy. Přestože se někteří zpočátku báli vyslat děti tak daleko od domova, viděli po skončení mobilit velký dopad na celkový rozvoj svých dětí. Obě mobility přispěly k utužení vzájemných vztahů mezi žáky, jejich rodiči i pedagogy. Rodiče nám na úvodních schůzkách vyjádřili obdiv k odvaze a chuti zorganizovat takovou akci pro žáky, před mobilitou do Slovinska nám napekli spousty sladkých dobrot, abychom neměli hlad,  a během mobilit nás podporovali svými reakcemi na školním Facebooku.

 

Přílohy:

Slovinsko – reflexe 1 

Stáhnout soubor: reflexe 1 - mobilita Slovinsko.docx

Slovinsko – reflexe 2

Stáhnout soubor: reflexe 2 - mobilita Slovinsko.docx